In your face Arbetsförmedlingen

Ska jag vara riktigt ärlig så har jag varit skitdålig på att uppdatera pga en anledning, JAG HATAR BLOGG.SE ändrade "design" eller vad manska säga när man loggar in, förut kund man se kommentarer och inälägg på samma sida o då såg man om man fått nya kommentarer men nu e det så drygt att ja inte orkar bry mig.

Men det har hänt en hel del sedan sist,i våras blev jag skickad till nått skit arbetsförmedligen ville att vi arbetslösaskulle gå på, något med Västerås Folkhögskola. Vi skulle "förbereda oss för att plugga vidare" vilket innebar att vi hade lektioner som enligt mig var sååååå tråkiga och värdelösa. Det e sånt här sverige sätter arbetslösa på för att få dem sysselsatta. Och det är VÄRDELÖST. Jag lärde mig inget o blev inte förbered för studier:P

Men träffade trevliga människor:) Och under mars fick jag en hel del intrevjuer som jag gick på men fick inte jobbet..tråkigt nog, men sen en intervju den 23 mars var lite annorlunda,jag var riiiktigt nöjd när ja gick därifrån och de sa att de skulle höra av sig på torsdagen...hela torsdagen gick och inget hände.. Så där försvann mitt hopp.
Men på fredagen ringer ett nummer ja inte känner igen och jag missar samtalet SJÄLVKLART!!!!!Men jag ringer upp,och där i andra änden hör jag, du har fått jobbet,och inte nog med det, den större tjänsten! Jag vart chockad,fattade ingenting...Jag la på luren o var helt förvirrad, JAG FICK JOBBET!!!!

IN YOUR FACE ARBETSFÖRMEDLINGEN! Inte fan har dem hjälpt mig till arbete, i did it ALL BY MY SELF

Så den 6 april började jag som servitris på en  sportbar i Västerås. De första dagarna fick vi hjälpa till med lokalen då den var helt ombyggd o det var sågspån o allt möjligt överallt.
Men det var trevligt och man fick lära känna sin arbetskolleger lite innnan.

Sen började VM och det var GALET!! Det var så smockfullt att folk satte sig på golvet,det var helt otroligt vilken stämning det var och vilken dricks;) haha det får man inte glömma!!

Jag trivs som fan på mitt jobb och cheferna är perfekta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0