3 lägenheter och röda korset

Just nu har jag en sovande hund under mina fötter haha:)
Syrran e hundvakt och eftersom dem ska flytta så bor hon  o hennes kille här några dagar,så voven får också vara här.
Men just nu e bara han o ja hemma, så gullig kille alltså:)

Igår var mamma o jag och kollade på 3 lägenheter(!).
En var klockan 2 så jag gick hem från H runt 12 lämnade lilla vovven kl 13 då syrran inte var hemma,och sen tog jag en promenad tillbaka till mammas jobb.
Kollade på en 3a på andra våningen,alltså högst upp då det bara var två våningar,helt okej tyckte ja,men de hade så mkt saker så man såg typ inte hur lägenheter verkligen såg ut,men skulle kunna bo där tror ja.

Sen åkte vi till min morbror o käkade lite och sen hem en stund för att sedan åka till en annan lägenhet kl 5,jag vet inte,vart inte så jätteförtjust i den.. En fördel var att den var på botten,alltså en marklägenhet med altan. Men man skulle vara tvungen o tapetsera om o allt sånt.
Sen satt vi i bilen o vänta 30 min på nästa visning av en lägenhet på andra sidan gatan bara.
Andra våningen(högst upp) den med, men den gillade jag verkligen,mamma också:)
Köket var helt perfekt och typ nyrenoverat och så såg man ju så bra då de redan hade flyttat ut alla sina grejer så den stog tom. Plus att balkongen skulle bli typ 60 cm störrre. Så den var faktiskt riktigt fin,och nära till morsans jobb.
Här e iaf planritningen på den,ja skulle isf få rummet precis vid hallen OM vi får lägenheten vill säga!

Det behövdes typ ingen renovering då badrummet också var helt renoverat,men tapeterna i sovrummen var fula,samma i båda. Och listerna var lite knas så det måste vi fixa då,och halltapeten. Annars var allt perfekt. Eller ja,mamma gillade inte matplats tapeten men det är ju något man kan ha ett tag iaf tycker ja. Ingen brådska liksom. Så nu e det bara hålla tummarna. Lite bilder:
Kök med ett glasskåp som har kontroll till dimmern(lyxigt)

Badrummet                                                       Sovrummet som isf blir mitt


Efter visningen så hade jag Röda korset möte. Våran första hjälpen grupps "avlastare" eller typ mentor kom och pratade om kriser och bearbetningen av dem. Han är präst men det är inte därför vi har honom då röda korset inte är religiöst bundet på något sätt, utan det var bara för att han var den första de fick tag på under Tsunami katastrofen så.
Vi har honom för att kunna prata med om det skulle hända något stort som det gjorde för gruppen tidigare under Tsunamikatastrofen då de fick möta upp alla på arlanda.
Det var trevligt o höra vad han hade o säga och väldigt lärorikt.
Vi ska ha våran Kris och medmännskligt stöd kurs den 7-8 november o det längtar ja verkligen till.
Fick skjuts hem av syrra o hennes kille. Skjutsade också hem en annan kille från RK då han bodde precis vid oss typ. Samåkning for the winn! hehe:)
Sov hemma igår då syrran o hennes kille snart tar min säng så ja ville passa på  o sova i den haha:)


Kommentarer
Postat av: Petra

Håller tummarna för lägenheten! Den ser fin ut.

2009-09-29 @ 12:42:39
URL: http://peplan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0