Malta

Tredje dagen på Malta och det är toppenväder!!
Idag blev det lite sovmorgon till halv nio(!) sen åt vi lite frukost och gick ut i det underbara vädret,klättrade upp en bit,vilket är lätt att göra då Gozo är fullt av berg och högre avsatser! Sen blev det o doppa fötterna i medelhavet:D
Bada skulle det bli efter att pappa o lennart fått sig en öl o jag en Kinnie(lokala läsken).
Pappa o lennart beställde varsin sallad,jag kände inte för det,men när dem kom in så var dem gigantiska (trots att vi bara beställt en förrätts portion) och supergod:P

Efter det så belv det inge bad för solen gick i moln,så då fegade ja lite:P blev en tripp till affären ist o handla lite vattten o grönsaker.

Igår gick vi drygt 1 mil(!) från Marsalforn,där vår lägenhet ligger,till Zebbug där det var otroligt varmt och vilken väg att gå!!! Sen därifrån till andra staden, Victoria...åh herregud vad jag var slut alltså,,så lennart bjöd på italiensk glass..muuuums:) Chocklad och hasselnöt för min den och gud ,,,finns inge ord för det:P
sprang runt lite i Victoria käkade lunch,spaghetti bolognese, men vilket sjukt stor portioner...helt otroligt alltså!!På kvällen träffade vi en av pappas vänner som äger en av restaurangerna och där blev vi bjudna på strips tallrik m nå knasig korv:P

I måndags fyllde jag ju år så på dagen tog vi det lite lugnt o gick o handlade lite och sen besökte vi en restaurang där pappa känner ägaren,och där hade dem 4 små supersöta hundvalpar!! så självklart satt vi där ett tag o mös.
Sen gick vi hem o bytte om o tog en promenad och sen tillbaka till restaurangen för middagen! Fick först vitlöksbröd,en liten sallad med ost som vi delade på,sen till maten fick vi en hel tallrik med sallad var och jag beställde havsabborre och herre gud alltså så stoor portion,fick hela fisken med huvud o allt hahah:D
Sen blev det mer mys med valparna.

På söndag när vi först landade så åkte vi 2 bussar tills vi kom till Sliema där vi bodde på Hotell en natt,så vi tog en promenad runt sliema och satte oss på en engelsk pub där jag käkade spaghetti carbornara..måste säga det igen, VILKEN portion!! första maten ja åt i Malta o trodde det allmänt var bara den restaurangen ,men alla har ju varit så:P

Uppdaterar inte så mkt,bara en snabb genomgång av dagarna:) Nu ska jag ut i varma solen igen!!

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Åh befinner du dig utomlands..NICE:D

2009-12-03 @ 13:45:38
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Wysteriia

Kul att du är med i dagens lucka! :D

2009-12-08 @ 22:54:45
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Wysteriia

Uppskattas att du tävlar så flitigt ;D

2009-12-10 @ 19:10:00
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Diana ♥

Så fin blogg du har! Ska vi följa varandras via blogglovin? =) Kram, Diana

2009-12-14 @ 20:40:42
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0