Hårmodell- Paul Mitchell

Sen den 5 oktober var jag och min syrra på uttagning för Paul Mitchell,när vi kom dit la dem ut bilder på olika bord så man kunde se frisyrerna dem skulle göra och sen fick man ställa sig där man kunde tänka sig. Min syster ställde sig vid crazy,typ blontrosa hår:P Jag vid en långhårsklippning,syrran kom inte med i crazy så ja sa åt henne o ställa sig vid en annan och hon kom då med o blev skitglad:P Själv ville de inte klippa mig så ja flyttade mig till uppsättning och blev uttagen till det:)
Vissa fick stanna kvar på kvällen för att färga o klippa sig och syrran fick stanna för att färga sig har ja för mig:P
Blev bjudna på käk och så.
Sen så när de var klara på kvällen så behövde dem en killmodell så jag fick H att ställa upp,så han kom ner o dem kollade på honom.
Så på morgonen den 6 okt åkte vi till salongen och fick sitta o vänta i eeeevvviiiiigggheter på att bli fixade.....H blev färgad i en riktigt mörkbrun färg och två nyanser bruna slingor. Plattade hans tjocka hår och han såg helt underbar ut:D Syrran blev klippt o färdig o allt o jag tycker det blev skitsnyggt,kommer bild sen:P

Sen var det dags för mig att bli crepad,alltså de våfflade hela mitt hår med volumemaster,åh herreguud vad jag såg ut som ronja rövardotter hahaha:D
Sen skulle vi sätta oss i sminket o massa tjejer fick långa fina ögonfransar och så fick jag ett par üüüberlånga blåa fransar med en rosa,en grön,och en gul fjäder längst ut. Gryyymt smink jämfört med Matrix kan jag säga:)
Syrran fick ett par skitsöta med vita prickar o grejer:)
Så gick vi till Stadshotellet där de andra modellerna fick sätta på sig de kläder de hade valt ut på Linda P.
Vi uppsättning fick enligt mig ,skitfula kläder,svarta tights,svarta linne och svart tyll TYG, inte kjol utan TYG somvi skulle göra egen kjol av m tejp o häftapparat..Lite knas men men. Fick pizza o käka o snacks o allt,så ett plus till till Paul mitchellvisningen. Vi tränade på hur vi skulle gå på scen och sen var det dags,vi var tre uppsättningsmodeller så vi var "grande finale" så att säga..Så vi gick sist in och blev fixade i håret på scen. Efteråt när vi var klara gick vi av scen o alla modeller hämtade sina bilder som Paul Mitchell tagit på oss innan,balong i andra handen, och gick ut efter varandra och satte oss runt scen. Folk tog kort och kände o kollade.
Kul dag:)
Har inga bilder från den dagen på denna dator men fixar in det så fort jag kan.

Kommentarer
Postat av: Julia Swalander

Sv: Åh tack!:) Va snällt av dig:)

2009-11-05 @ 15:38:34
URL: http://juliaswalander.blogg.se/
Postat av: Annie

Fin blogg!

2009-11-09 @ 15:47:13
URL: http://annyb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0