Omvänd skönhetskultur Mullig VS Smal

Kollade nyss på Oprah,, haha ja jag vet,jag kollar på mycket sånt nu när man är sjuk:P
Och jag måste säga att det var ett riktigt bra program idag,handlar om olika skönhetstraditioner och det som fasinerade mig mest var Mauretanien. För er som inte vet så är det en stat i nordvästra Afrika.
Där storväxta/mulliga  kvinnor anses vara vackra(Detta till skillnad från Europa och andra ställen. Men visst många tycker ju att det är fint med lite mer hull, jag är en av dem som tycker det är finare än  att bara vara hud och ben.
Men det är inte bara storväxta/mulliga kvinnor som är vackra.Om du har varit skild ett flertal gånger, anses också det attraktivt, för då det tolkas som om många män är intresserad av dig.  Lite annorlunda än här i Europa och andra ställen. MEN det är inte all, om du har en stor rumpa och hudbristningar så anses också det vara attraktivt.(Perfekt!!)
Haha och  Oprah tjuter av skratt och lovprisar landet
 "Skild, stor rumpa och med hudbristningar! Mauretanien is calling for you!" 
Och inte nog med det, där ska kvinnorna vara mulliga/storväxta och MÄNNEN smala(!),de anser att överviktiga män är oattraktivt. Hallå fattar ni?!?!?! Tänk er att bo där hur underbar hade inte det varit? Där får killarna utstå det som vi tjejer gör här och i andra länder. Det är en omvänd skönhetskultur där and I LIKE IT!
Så är du som jag med:
Stor rumpa
Lite extra hull
Hudbristningar
Så finns det en värld för oss,det finns en chans för oss också!!!!
Och du som är skild får extra cred:P
Hakar ni på?(haha) Men seriöst tänk vilken bra liv det hade varit,att kunna vara sig själv,och ännu bättre,kunna äta hur du vill. Skita i bantning och allt vad det heter.

Jag föredrar verkligen den högra,Kailee O'sullivan, Plus Size modell.
Ser mycker mer kvinnligare ut eller vad säger ni?
♥Vem föredrar ni?



Älskar du skor men har inte råd? Blir medlem på  Gratisskor!

Kommentarer
Postat av: Ninty

Det är helt sjukt att det är så stor fixering på vikt hela tiden och ändå kan man inte låta bli att bli påverkad själv!!



Tänkte kolla om du ville att vi skulle följa varandra på blogglovin??



//Ninty

2009-03-13 @ 16:27:53
URL: http://ninty.blogg.se/
Postat av: Ninty

Nu har jag lagt till dig med!



Ja det borde vi, för även om man är super smal så kommer man inte att vara nöjd, det är ju faktiskt insidan som man borde jobba mer på. Synd att det är så lätt att säga och sedan så svårt att föja bara :)

2009-03-13 @ 18:10:00
URL: http://ninty.blogg.se/
Postat av: olga

Måste säga hon till höger, för det första hon ser mer mänsklig ut. Har lite kött på kroppen och det ser mer kvinnligt ut med lite kurvor:)

2009-03-14 @ 10:07:18
URL: http://tsiftisa.blogg.se/
Postat av: Alexandra - vadfanskajagheta

vilken fin blogg du har:D ja brukar också kolla på oprah när jag e sjuk faktiskt haha:D



kika gärna in min blogg, så kanske vi kan lägga till varandra på bloglovin?:)



2009-03-14 @ 18:13:14
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: Karolina

Det ska finnas lite att ta i ju ;)

2009-03-15 @ 22:16:22
URL: http://hapiface.blogg.se/
Postat av: olga

Precis..nu gäller det att bara övertala killarna att tycka samma sak, haha

2009-03-15 @ 23:55:57
URL: http://tsiftisa.blogg.se/
Postat av: Alexandra - VADFANSKAJAGHETA @

sv: ja men precis:P



åh gud vad kul tack så mkt:D

ja lägger till dig nu:D lägg till mig med:D

2009-03-16 @ 00:04:30
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0