Gå ner i vikt

Som jag skrev tidigare så är mitt nyårslöfte att gå ner i vikt,jag är inte jättetjock eller så, men jag är mullig och känner att jag inte trivs med "kärlekshandtag" och "bullmage". Så jag har bestämt mig för att gå ner vikt och trivas med mig själv.
Jag vet att jag aldrig kommer kunna bli pinnsmal då jag helt enkelt har för kraftig benstomme för det, så då skulle jag se helt sjuk ut. Så jag ska gå ner till en hälsosam nivå och bygga på  mig muskler. Med detta hoppas jag att jag någon gång i framtiden ska kunna tävla i Bodyfitness.
Men som många vet så är det en riiiktig lång väg dit så jag tar en sak i taget:P

Jag började  den 2:a januari på 67.8 kg och mitt mål nu är att gå ner till 55-57 kg. Någonstans där och jag blir nöjd.
Längst ner på några inlägg kommer jag att skriva några siffor och det är hur min vikt ser ut den morgonen innan frukost och så. Så jag kan hålla koll på hur det går och ni också.

Jag kommer att träna 4 dagar i veckan med killen min och gå efter gympassen i 30 minuter.Dem dagar vi inte tränar kommer vi ta någon promenad med hunden. Promenaderna kan hända att jag inte håller strikt på....jag vet..lite dåligt kanske men men...
Maten kommer jag försöka hålla stenhård kolla på:

INTE:
Godis
Glass
Chips
Korv
Vit pasta
Smör
Bröd

SKA:
Havregryn
Fisk (mest Tonfisk & Makrill)
Kyckling
Kött
Fullkornspasta
Ris
Bulgur
Grönsaker
Keso
Frukt
och lite till
Plus MYCKET vatten

Jag är himla dålig på att dricka vatten så jag måste börja göra det för mitt eget bästa.
Jag kommer då och då lägga ut lite nyttig info och nyttiga lätta recept.
Är det något ni undrar eller vill att jag ska ta upp så är det bara att fråga!!!

Jag vill också säga att jag inte uppmuntrar någon till "svältdieter,rena pulverdiet,frukdieter" och andra näringsfattiga dieter. Utan det som är A och O om man vill gå ner i vikt hälsosam är att äta rätt,dricka mycket vatten och röra på sig.
Det jag gör är att jag äter som vanligt men minskar ner portionerna,och då drar jag samtidigt ner på kalorierna.
Visst kan det hända att jag framöver byter ut ett mål mot en proteinshake men det är inget jag kommer leva på.
Det mest jag vet har jag hört från killen,så det är han som hjälper mig med detta som ni kanske tidiare förstått.

♥Hoppas ni kommer tycka om och läsa min blogg och gillar mina tips och jag är gärna öppen för fler tips från er som läser detta.♥

Kommentarer
Postat av: Jilina

Bäste bantningen är att äta rätt och motion :). Jag har lyckats med att gå ner 35 kg på det viset. Dock har det tagit mig några år. Men det är ju såå mycket bättre att ta det långsamt än att hetsa ner vikten. Hetsar man ner så kommer man ju bara få tillbaka allt man tappat och även mer därtill. Jag har satt upp 5 delmål- är på det 3e nu. Ett av mina nyårslöften för detta år är att gå ner 10kg eller mer. Men minst 10 kg. Jag lyckades i fjol o kommer nog lyckas i år med :)





Lycka till med viktnedgången :D

2009-01-06 @ 06:50:46
URL: http://isaba.blogg.se/
Postat av: anette

hej läget ? lycka till,god fortsättning mvh anette

2009-01-06 @ 10:44:04
URL: http://lifeofnett.blogg.se/
Postat av: yasmine

ska hålla koll på din blogg då hehe

2009-01-06 @ 12:42:06
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: yasmine

jo de e kanon ska ut på promenad nu med voven sen ska jag äta massa bullar hhehe kram

2009-01-06 @ 15:39:24
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: susan & tyra

svar: Hej nu har vi svarat på din fråga i bloggen kika in och titta svaret om du vill ;)



bra tips btw .. synd att jag ville gå upp i vikt x)

2009-01-06 @ 15:48:56
URL: http://tyrassusans.blogg.se/
Postat av: julia

hejhej:) vad har du för dig idag då?:) Pusspuss/julia*

2009-01-06 @ 16:32:23
URL: http://juliaawestman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0