Förändring

Sitter fortfarande framför datorn,så himla seg dag idag.
Käkade nyss middag också,eller ja,tror inte man kan kalla det middag precis.
1 apelsin,skål med havrefras o lite salamiskivor.
Köpte det idag, var så sjuuukt länge sen jag åt salami,min pappa brukade alltid köpa det så vi satt på mornarna och käkade rostat bröd med salami.
Men sen så slutade det,så fort han flyttade vart det inge mera sånt.Och jag saknar det sjukt mycket,ibland önskar jag att allt hade varit som förut. Nu när man tänker tillbaka har allt förändrats och man har bara minnena kvar.
Men sånt är livet,jag är vuxen nog att förstå att det  inte hade funkat i längden,men drömma får man ju.
 
Det har inte varit lätt med en så stor förändring,för det blev verkligen en himlans förändring.
Helt plötsligt träffar man inte den ena föräldern lika mycket,man  behöver bara be den ena om lov för att göra något,helt plötsligt måste jag välja vem jag vill fira julen,studenten och födelsedagarna med. Sommrarna blir inte som förut,man träffar inte samma folk längre.
ALLT ändrars och inget kommer bli som vanligt igen.
Och visst finns det stunder då man tycker att det var bra att det blev som det blev.
 Men skulle jag få välja så skulle jag velat att vi fortfarande var en familj.

Någon som vet hur det känns? Känner på samma viss?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0