I have a dream

Igår så skulle chefen ringa om jag skulle jobba idag men har inte hört något av honom så blir inge jobba idag,blev dock sugen på det när jag var ute en sväng m H´s hund och solen sken:)
Aja nyss käkat frukost iaf, har börjat m havregryn igen.. jag har vissa perioder där jag inte alls kan äta havregryn och sen efter ett tag börjar jag äta det igen sen fortsätter det på samma sätt.. Konstigt iaf...

Igår pratade jag med H och har bestämt att jag verkligen ska ta tag i det här med träningen och motivationen om jag ska komma med i..ja vi kan kalla det "Det" ett tag iaf, tills jag vet hur det blir,så lite hemligt ska jag hålla det:)

Jag ska vara ärlig,jag har det jäävligt svårt med självdisciplinen,jag har himla svårt att tacka nej till godsaker och jag har en riktigt stor appetit för det...Och detta sänker ju min träning rejält men jag har bestämt att jag ska försöka klara det,för min hälsa och tränings skull. Jag ska försöka tacka nej till allt sånt och blir jag sugen på godis eller glass. Ja då får jag helt enkelt tugga på en morot eller vad fan som helst! Jag har sagt åt H att om ja försöker något sånt så ska han få ta bort vad det nu är från mig. Även om jag blir sur på honom så är det ju för mitt bästa.

För just nu har jag bara en önskan och det är att komma med i "Det" och jag SKA klara det, jag håller verkligen tummarna och ska skicka in ansökan om si sådär 2 veckor. Så ni håller väl tummarna hoppas jag? För blir det så att jag kommer med ska det bli en riiktig ändring här på bloggen och i mitt liv:)
I HAVE A DREAM!

NEJ till godis                      NEJ till sötsaker                         NEJ till skräpmat

JA till frukt & grönt              JA till fullkorn        

JA till kycklingfilé           JA till tonfisk

Kommentarer
Postat av: Petra

Klart du fixar det tjejjen!

Vi kanske ska ta och boka in en träff snart med lite träning. Kanske kan jag ge dig lite tips eller lite motivation:)

2009-04-15 @ 17:31:03
URL: http://peplan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0