Börja plugga nu då....

Ja då har jag varit nere på VUC och pratat med studievägledaren som ringde mig i fredags, Annebelle.
Riktigt trevlig var hon faktiskt, så vi satt och pratade lite om hur jag kan göra för att läsa upp lite betyg och kom fram till att jag ska läsa 4 kurser till att börja med, en på distans o resten fasta då.
Jag fick välja om jag ville läsa hel eller deltid, men hallå det är ju klart ja tar heltid så man får studiebidrag, PLUS att jag får tillbaka mitt underhåll:D Om jag nu har tur och Annebelle skickar in min ansökan redan idag eller imorgon så ska jag troligtvis få svar denna vecka om ja får börja plugga den 3 november *hoppas * eller om ja måste vänta till  den 28 januari.
Men det ska bli skönt och få det gjort liksom,hon sa att om ja sköter mina studier så lär ja vara klar till början av sommaren SENAST.
Problemet e ju bara att ja måste betala all studielitteratur själv..ooouch....det kan bli dyrt.


Ne nu vet ja inte riktigt hur jag ska göra med lunchen,skulle kunna gå till subway o köpa en macka,med mörkt bröd o kyckling då för att vara lite nyttig iaf. Eller så ska ja till ICA o köpa nå...hmm..svårt val...
Ska iaf ut o käka m killen o hans kompis efter 4,vart vet ja dock inte så får se hur pass svårt det blir o hålla dieten idag.
Druckit mycket vatten idag iaf, så det är ju ett plus:P
Får väl gå hem o sätta mig o planera mina luncher för veckan så det inte blir samma strul igen.

Blir i alla fall o träna Biceps/Triceps idag ca 1 timme o sen blir det o jogga i MINST 20 min på löpbandet,har ju så himla dålig kondis nu så lär inte orka så mkt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0