Måndag igen...

Vart inge skrivade i helgen då d inte fanns så mkt speciellt o skriva,I lördags den 1 november blev det iaf 3½ år med älsklingen.
Dock gjorde vi inget speciellt,dieten gick ju åt helvete förra veckan så bestämde mig för o ta tag rejält idag och verkligen börja om och fixa det här.
Jag SKA gå ner,har läst lite tips också om vad som är bra och äta och så.
Får väl ta o skriva ner lite imorn om jag har tid.


Så idag gick jag upp tidigt m älsklingen kl typ 8 och åt frukost sen när han gick till skolan så var jag tvungen o ringa leif på Jobbcentrum för att säga att jag slutar där nu.såååå skönt,han önskade iaf lycka till o blabla.
Sen ringde jag skolan o kollade upp lite schema o hur jag ska göra för att få heltidsstudier. var tvungen o läsa 400 poäng så det fattas 150 poäng för mig så måste välja till fler kurser,blir o fixa det senast på torsdag.

Hann precis ta o lägga mig en sväng när baby kommer hem,han hade tydligen studiedag idag så han kröp ner i sängen o så låg vi o kolla på tv o mös innan vi somna.

Vaknade rätt sent o så satt jag mig vid datorn o spela,sen vart det lite tvtittande tills jag skulle käka lunch o sen vart det iväg och träna.
Vart ett himla bra träningspass idag,och så gick/joggade jag på löpbandet ett litet tag för att få igång min kondition lite.

Efter träningen åkte vi iväg till Maxi o köpte strömmingfileer så det vart min middag idag.

Frukost: 1 dl havregrynsgröt m äppelmos & lättmjölk
Lunch: 1 burk tonfisk i olja(hällde ut lite olja) o 1 dl Bulgur
Middag: 6 strömmingfileer m 2 potatisar, ½ liter vatten


Morsan ringde precis och berättade en vääääääldigt oväntad nyhet. Jag har fått en kusin till, 3½ år, en liten flicka som min kära morbror adopterat när han var i Ghana:O Gissa om man blir chockad, den person i släkten som man inte alls trodde skulle skaffa barn har nu ADOPTERAT en flicka....det kom verkligen helt oväntat.
Men är sååå glad för han o hans fru skull:D

Han hade också berättat för mamma att det ska byggas en yrkesskola i Ghana och undrade om jag o min syster ville åke ner dit och hjälpa till som volontärer där.Får inge betalt men får resa o boende gratis i 1 månad. Kan vara en upplevelse....men gud...en månad låter liiite väl mkt. Får se hur man gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0