Sista minuten plugg

Imorse vaknade jag hur seg som helst när väckarklockan ringde och det bara var 3 timmar kvar till matteprovet....och idiot som jag är så hade jag ju självklart inte pluggat något så jag stängde av alarmet och la mig och sov igen:P vaknade sedan runt kl 12.40 och låg kvar i sängen ett tag m killen som satt o pluggade matte:P
Sen gick jag upp och kollade på våra bästa år som jag missat några dagar i rad nu.
Satte mig sedan vid datorn och käkade frukost och spelade lite och då ringer mamma o säger att hon ska hjälpa min morbror att göra i ordning restaurangen tills den nya öpningen på måndag. Och eftersom killen ska på julbord så tänkte jag att jag lika gärna kan åka dit och hjälpa till.
Så väl där så började jag sätta ihop kylen och lassa in alla drickor där och städa osv.
Efter ca 3 timmar så var alla så trötta av allt lyftande och städande så vi satte oss ner och åt lite mat,
blev en tallrik med kebab och ris och bearneissås....åhhh var jag älskar min morbrors bearneis,såå perfekt:D
Sen så skulle han göra sig av med massa glas så vi fick Gin&tonic glas, vitt vins glas, Irish coffe glas och riktigt snygga glassbägare:) Och massa viss med pepsi och 7up.
Och 200 st mini tändsticksaskar,dock med det gamla restaurangnamnet på, men whatever, gå ju och använda ändå:P

Så åkte vi hem då och jag fixade lite kläder och hämtade hem några recept på ex Choklad och saffranstryffel tårta, Saffran- och kokostoppar och Pepparkaksgrottor med lingon(passar nog eligt min smak bättre m hallon) Så det blir och baka till jul!
Här kommer länkar till recepten om någon är sugen:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=84094&a=1340487&lid=puff_1342281&lpos=extra_0
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=84094&a=1340526&lid=puff_1342281&lpos=extra_1
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=84094&a=1340865&lid=puff_1342281&lpos=extra_2


Nu sitter jag iaf och fösöker plugga organisation och ledarskap,ska va klar med inlämningsuppgiften imorgon kl 12.00.
Så himla svårt att gå efter bokens teorier som läraren vill när man inte ens har boken:P
Aja ska fortsätta plugga lite nu.
kram

Frukost: 1 dl müsli m lättmjölk
Lunch: Ris och kebabkött m bearneissås(!) och lök
Middag: 1 bit pizza(!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0