Dagen innan jul

Idag så började dagen med att killen och jag åkte ner på stan med hans mamma. Kikade runt efter julklappar...jag vet....sista minuten eller:P Hittade dock bara julklappar till älsklingens systerson.
Får köpa pappas efter jul eftersom jag ändå inte ska träffa honom än.
Älsklingen bjöd på lunch också, på grekiska kolgrillsbaren innan vi gick runt. Gyros och ris m tzatziki, sååå gott och sjukt mättande. Tack Älsklingen!
Senare så åkte vi ut på Hälla och jag hittade ett jätte fint fat på ett ben. Lila var den som jag köpte till mamma.
 Väl hemma så var det dags att laga julmat,bara för att syrran och hennes kille ska vara hos hans föräldrar imorgno så vi åt en dag tidigare så mamma och jag kunde åka till Köping imorn. Så det vart det vanliga, kycklingprinskorv,köttbullar,sill,jansons och en nötstek.
Skippade skinkan då det bara är jag som äter den hemma:P Så det vart lite julmys med vin,champange och ett jordgubbsvin(alkoholfritt) som vi hade kvar från studenten.
Trodde den skulle vara riiktigt god, dock så smakade det som att dricka jordgubbssylt. Men det var drickbart ändå:P Kollade på ett päron till farsa också....måste vara 20:e gången man ser den haha. Dock så vart det julfirande utan killen som inte kunde komma:( Så man vart ensam med syrran och hennes kille som gullar i soffan. Hmmmm inte så roligt va?




 02.00 Kunde inte sova då syrran kom in med någon konstig träbit som är typ som en spargris och så ska man öppna den på något konstigt sätt. haha syrran jag och hennes kille satt uppe och försökte få upp den. Efter måååånga om och men gick det iaf...haha helt sjukt alltså,fattar inte hur någon kommit på den.... Aja,är superpigg så kan inte sova... Inte mamma heller så hon är så snäll och ska ge mig ett skööönt varmt fotbad.... Det var såå behövligt,skönt att somna efteråt, låg dock och smsa med min älskling ett tag innan jag somnade. Inte van att sova utan honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0