Röda kors Intyg!!

Fick ett samtal idag från en kvinna på Röda korset.
När jag bestämt för att gå med i röda korsets första hjälpen grupp fick vi också förfrågan om vi var intresserad av annat inom RK. Och idag ringde en kvinna från flyktingavdelningen inom RK och frågade om ja fortfarande var intresserad. Så på torsdag nästa vecka har jag en tid för intervju där för att se om jag passar. Ska bli skoj:)
H är i skolan så ja har inte mkt o göra,gick till affären m hans mamma o sen till hans mormor,men inte gjort mycket annars.

Bråka m morsan igår,,men det e henens fel,hon har ingen rätt o snacka skit om pappa. De har skilt sig o har inget m varandra o göra. och det sårar mig att hon säger saker om honom med det fattar inte hon...
åh aja,,orkar inte bry mig om det där,hon packade mina saker igår så jag fortsatte packa resten för att visa att är det så hon vill ha det så ska hon fan få det...
Så nu har ja lite påsar här o mina garderober är utrensade och alla kläder ligger i lådor o påsar..
Får se om morsan fattar att det är hon som gjorde fel....Annars stannar jag här hos H  ett tag till.

Pappa flyttade till Malta i söndags,skönt för honom:)
Själv var jag på Röda kors utbildning Block 2 (sista delen). Detta var som vanligt i strängnes men denna gång sov Calle och jag från RK västerås kvar och Angelica från Enköping. Vi fick sova på brandstationen o hade grymt kul,åkte brandstång o klädde oss i brandkläder:P Sen gick vi ut o käka o sen satte vi oss på en mysig krog,underbar ägare verkligen,satt där i ca 3 timmar o snacka o så:)
sen åkte vi tillbaka till brandstationen och spelade lite Trivial Pursuit(stavning?) och käkade chips och allmänt flummade runt:)
Utbildningen var rolig,fick sminka sår och lära oss o lägga förband och sånt,sen gjorde brandmännen lite brandövning med oss så det var grymt skoj:)

I slutet av utbildningen fick vi en så kallad slutövning där det var 4 stationer,situationer med skadade o så skulle vi hjälpa dem. Jag började som markör,spelade medvetslös:P Sen bytes rollerna o calle och jag gick runt och hjälpte skadade tillsammans. Gick riktigt bra,missade lite enstaka saker bara.
Så fick vi vårat Intyg på första hjälpen!! IM SOO HAPPY!!!! 20 timmars praktik på uppdrag sen är jag helt behörig:)
Vi skulle egentligen göra en behörighetsbedömning men "stora" röda korset har varit lite dåliga med att fixa den så den kommer väl i november någongång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0