Brorsan och jag

Hemma från sthlm nu..eller ja, jag kom hem 20.30.
Har haft en UNDERBAR dag idag:) Dock har jag sååå ont i fötterna:P Hade på mig mina nya klackar i inlägget nedan,och gå i dem i 7 timmar ska ni se:P Dock blev jag förvånad  av att jag inte fick några skavsår alls på fötterna.

Började med att jag tog bussen till Centralen där jag till min förvåning träffade min moster som också skulle med bussen så behövde inte åka själv.
Sen väl på station står brorsan och väntar på mig vid bussarna:) Var huuur kul som helst att träffa honom,vart superglad. Det var ju så länge sen!
Sen så gick vi med min moster och träffade min kusin så jag fick hälsa på honom:) trevligt trevligt!

Brorsan och jag hade en fullspäckad dag verkligen:P
Först gick vi längst hela Drottninggatan och gamla stan å pratade och kikade runt,sen tog vi tunnelbanan till Medborgarplatsen och gick en bit till en indisk restaurang(har aldrig ätit indiskt) och jag beställde nå kyckling med tandoorimarinad med koriander,gula linser,blandade grönsaker och ris. Till det fick vi både soppa och sallad med en god vitlöksdressing som var stark(?) och hiiimlans gott naánbröd m vitlök.Brorsan var en ängel och bjöd på lunchen.
Var jättemysigt att sitta och prata om allt och skratta:) Trivs verkligen i hans sällskap.

Sen gick vi vidare och tog tunnelbana till någon ställe och sen bussen till Drottningholm.
GUUUD vad vackert det är där alltså, och självklart var jag tvungen att ta kort på slottet och allt sånt haha, så bilder kommer upp imorn troligtvis.
Vi gick hur långt som helst i den parken sen kom vi  till Kina Slott där det fanns ett litet fik där brorsan beställde in våfflor med grädde & sylt:P
Satt och pratade om alla filmer vi sett och vill se och hade det allmänt suupermysigt:)
På vägen till bussen hade vi en så rolig pratstund så ja höll på o döö:P hahaha:D
Åkte iaf till hötorget där brorsan skulle köpa en sak på Onoff och sen gick vi till station där brorsan var snäll och köpte en tågbiljett. Beställde en biljett igår till bussen hem kl 16.15 men det var ju för tidigt tyckte brorsan så han erbjöd sig att betala hemresan..Så sööt!
Hann precis till tåget då det skulle gå om typ 4 min så det var skönt:)

För att summera hela dagen så har den varit heeelt underbar och det var grymt kul att träffa brorsan och vi ska fortsätta träffas lite oftare.
Och mina fotkuddar värker som in i heeelvete när jag går hahaha:D
Och självklart får jag inte sova imorgon bitti utan ska till jobbcoaching...bläää

God natt måste sova nu!
(Saknar Hs famn:( vill soova hos dig gubben)

Kommentarer
Postat av: Petra

Ni verkar ha haft en härlig dag! Jag har inte träffat brorsan sen vattenfestivalen tror jag, då jag träffade er för första första gången. Kan det ha varit typ -95 eller där i närheten?

Vädret var väl helt ok igår också? Såg att ni fikat vid Kina slott. Våfflor där är ett måste. Jag har jobbat med ägarnas dotter så jag har varit där ett par gånger.



På lördag kommer jag att vara ute på Lövudden strax innan kl. 10:00. Vi har första avspark då nämligen. Jag skall dock inte spela, men skall väl vara lite funktionär om det behövs och jag måste ju se när mina anställda spelar. Finalen går kl 15:30 så jag är väl kvar minst till kl. 16.

Vore kul om du kom förbi.

Håll tummarna nu att det Inte regnar på lördag!

2009-06-10 @ 12:11:24
URL: http://peplan.blogg.se/
Postat av: Towa

Ja det är faktiskt min favorit =)

2009-06-10 @ 12:27:48
URL: http://www.towalindberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0