Det är livet!

Sov riiktigt bra i båten faktiskt, fattar inte att det är skönare än att sova hemma i sängen hahaha:D
Vaknade faktiskt heeelt utvilad, fast jag somnade 2 och vaknade 06.40. JA det stämmer, 06.40 vaknade jag:D
Låg kvar till kl 7 då pappa kom ner i båten och sa godmorgon och hällde upp kaffe och fixade lite frukost:)
Mysigt, var länge sen jag åt frukost m pappa, 2 år sen typ......
Satt iaf uppe på aktern i stekande sol kl 7 imorse och käkade vår frukost som faktiskt bara bestod av 1 kopp kaffe och lite kex:P
Tänk att få vakna på morgonen,gå ut och mötas av ett täcke av blänkande vatten! Hur underbart är inte det??
(Bilder kommer)

Sen så hade pappas båtgranne Bengt kommit till sin båt så vi gick över dit och satt o prata, och drack ännu mer kaffe haha:D
Sen blev det såå galet varmt kl 8 så då försvann tshirten och bikinin kom fram:)
Suttit och solat hela dagen idag faktiskt,behövde inte ens ligga ner och pressa då det brände bara vi satt och prata! Vattnet reflekterar ju som sjutton!
Runt halv 11 gick vi iaf till Hamncafét och käkade lunch, blev en kycklingsallad m cola light för mig och farsan tog korv med potatismos som smakade fisk(!),riktigt konstigt. Satt där ett tag och snackade med några som kom förbi och sen gick vi tillbaka mot båten.
H skulle hämta mig 11 för vi skulle ut och fiska, men blev ändrat till runt 13. Så satte oss m Bengt igen och snackade och solade och klockan blev över 13.30 och H hade inte hört av sig...nej självklart så hör han av sig runt 14 och säger att han måste fixa bilen och blablabla,så ingen skjuts hem där inte.Skulle komma sen typ runt 3 eller nått...Ja skulle gå enda till gamla willys å det orkade inte jag så jag stannade tills Bengt och pappa skulle tanka dunkar på ett ställe på Bäckby, så åkte hem med dem:)
Imorn ska jag iaf åka och köpa lite saker på Hjertmans,farsan betalar självklart:D hahaha:P Kommer nog kännas bra när jag ska betala och säger att de ska sätta det på pappas räkning:)

Är GRYMT solbränd, axlar,övre rygg och lår...helt röd:P men guud vad det var underbart att bara sitta på båten och steka i solen! Det var fan livet, förstår verkligen pappa som älskar båten. Det är ju såå underbart,ska lätt sova över där flera dagar.
Ska iväg och fiska snart så måste klä på mig. Någon som har tips på hur man lugnar en solbränd hud?? FÖRUTOM AFTER SUN OCH ALOE VERA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0